Můj profesionální salon

Jediný magazín, který kdy budete jako profesionál pracující v beauty oboru potřebovat
3 minuty čtení

DÁRKOVÉ POUKAZY přivedou nové klientky a zvýší Váš zisk

Dárkové karty, poukazy či certifikáty. Ať už se rozhodnete je nazývat jakkoli, dárkové poukazy jsou Vaším nejlepším marketingovým kamarádem:-). A obzvláště před Vánoci.

Se správným naladěním mysli zvýšíte počet prodaných poukazů

Je trochu záhadou proč se více salonů nezaměří na prodej dárkových poukazů. Pokud je ponecháte v zapomnění v šuplíku či o nich řeknete klientce pouze na dotaz, je logické, že jich moc neprodáte, pokud vůbec nějaké.

Dárkové poukazy jsou skvělé. Opravdu.

Zamyslete se. Kdo by nechtěl něco zadarmo? Lidé, co poukaz koupí se tím vyhnou hodinám stráveným přemýšlením nad možnými dárky, a obdarovaná si sama vybere z Vaší nabídky, za co by ho ráda vyměnila.

Ale dárkové poukazy se bohužel samy neprodávají.

Takže první je důležité změnit Vaše smýšlení o dárkových poukazech, jak k nim přistupovat a jak se naučit je využívat.

Proč jsou dárkové poukazy tak důležité pro Váš salon?

  • Platba dopředu je nejlepší platba.
  • Přivádějí novou klientelu.
  • Napomáhají marketingu. Reklama se takto šíří sama, obdarovaná se bude chlubit kamarádkám, které se jí poté budou ptát, jaké to u Vás v salonu bylo.
  • Jak již bylo řečeno, řeší to obtížné vymýšlení dárků. Takže pro mužské polovičky optimální řešení výběru dárku:-)

A jak tedy na to?

Převlékněte své dárkové poukazy do nové podoby

Jsou to dárkové poukazy pro kosmetický salon či kadeřnictví, ne do Lidlu či DMka. Podle toho by také měly vypadat.

Zní to strašně jednoduše, ale o kolik luxusněji bude působit, když budou Vaše dárkové poukazy hezké na první pohled? Ošklivých poukazů si nikdo nevšimne, a to ani nezmiňuji ten pocit, když z krásné dárkové obálky přivázané ke kytici růží najde žena hrůzostrašně ošklivý poukaz, i přestože na něm bude uvedená vysoká částka.

Pokud už utratím tisíce korun na dárku pro někoho, chci, aby ta věc vypadala speciálně, luxusně a aby si obdarovaná osoba myslela, že je nejrozmazlovanější osobou na světě. Ne odbyta narychlo vytištěným (a navíc ošklivým) poukazem na normálním papíru.

Zamyslete se nad designem. Jaké barvy nadchnou, ale neurazí? Máte salon vymalován určitou barvou? Používáte nějakou určitou kombinaci barev? Jaké je logo Vašeho salonu?

Neváhejte zadat tuto práci Vašemu grafikovi.

Obálka je stejně důležitá jako design samotného poukazu

Mrkněte do papírnictví nebo online na luxusněji působící obálky. Přizpůsobte obálkám poukazy, aby to vše ladilo dohromady.

Mějte jiné dárkové poukazy na příležitost narozenin, svátku, Vánoc, ke dni žen, či dni matek, Valentýnu, atd. Hodí se mít i pár univerzálních, pokud by Vám zrovna jeden typ došel, či pokud chce někdo zakoupit poukaz mimo příležitost „jen tak“. Mějte i pár poukazů vhodných jako dárek pro muže.

Podle těchto různých druhů mějte i jiné obálky. Můžete zvolit i metalické obálky na speciální příležitosti. Klasické bílé obálky (ale z kvalitního papíru) můžete nabídnout zdarma, ale barevné či metalické mějte po ruce a nabídněte je za mírný poplatek. Aktivně nábízejte barevné varianty, ptejte se na oblíbenou barvu obdarované osoby, doporučujte barevné kombinace podle Vašeho uvážení.

Tyto obálky a poukazy by měly:

  • Být přizpůsobené Vašemu celkovému zaměření. (Pokud máte salon vyzdoben květinami, udělejte vkusnou narážku na toto ve vašich poukazech. Pokud máte nad recepcí určitý obraz, nějakou část, či obrys můžete dát do poukazu. Toto vytvoří pouto mezi poukazem a Vaším salonem a obdarovaná si to spíš spojí ve své mysli.)
  • Moderní.
  • Vysoké kvality.
  • Ideálně mít na výběr z více variant, jak poukazů, tak obálek.
  • Uvádět jasně a srozumitelně Vaše podmínky týkající se poukazů.

Objednejte si obálky i poukazy v profesionální tiskárně, netiskněte je doma či v salonu. Dostanete tak za menší peníze kvalitnější papír a celkové zpracování bude na vyšší úrovni.

Dárkové poukazy musí lákat svým vzhledem

Jednoduše řečeno: musí vypadat a působit luxusně. Pro poukazy v hodnotě nad 5 000,- můžete nabídnout třeba i malou dárkovou krabičku naplněnou čokoládou a převázanou hedvábnou stuhou. Pokud na obal bonbónů necháte natisknout i logo či jméno svého salonu, tím lépe.

Představte si, že máte narozeniny. Co byste radši dostala? Levnou bílou obálku z papírnictví a složený poukaz na hrubém papíře vytištěný tiskárnou? Nebo krásnou rudou třpytivou obálku s poukazem velikostně přesně na míru s obálkou, na tvrdém sametovém papíře, který jen na omak působí draze?

Nemusí to stát majlant. Poukazy si můžete vytisknout dopředu na rok a dotisknout dle potřeby, obálky také můžete objednat najednou s množstevní slevou. Nezapomínejte, že za dárkové poukazy dostáváte zaplaceno předem.

Pokud máte v blízkém okolí Vašeho salónu květinářství, dohodněte si spolupráci. Vy můžete zmínit klientovi kupujícímu dárkový poukaz, že je zde hned vedle květinářství a že nádherná růže či kytice by dárek jen podtrhla. Naopak květinářství může zmínit mužům, které přijdou pro kytice, že je zde za rohem kosmetický salón, kde prodáváte dárkové poukazy.

Rychlá vsuvka ohledně podmínek dárkových poukazů

Uveďte podmínky poukazů přímo na poukaz, úplně dolu menším ale čitelným písmem nebo na zadní stranu poukazu či na oddělený menší papír (s tímto opatrně, lepší je to mít přímo na poukazu, jelikož ten neztratí, zatímco jakékoli dodatečné papírky spíš klientka ztratí). Nebo uveďte podmínky využití poukazu do obchodních podmínek.

Není od věci si zavést oddělenou Excel tabulku, kam si zapíšete specifické čísla každého poukazu, které můžete ručně dopsat na předpřipravenou kolonku na poukaz. Levý či pravý horní roh, kde bude menším číslem uvedeno poukaz č. xxx nikoho neurazí. Poukaz si zavedete do excelové tabulky i s datem nákupu a částkou, na kterou je poukaz vystaven. Takto budete mít jasný přehled o již využitých či nevyužitých dárkových poukazech.

Vaše poukazy i obálky již vypadají dobře a teď co s nimi? Jak je nabídnout lidem?

1.    Jak propagovat dárkové poukazy Vašeho salonu?

Opatrně volte slova.

Zaměřte se na výhody dárkových poukazů pro kupující i obdarované.

Na slovech záleží:

  • „Manikúra či něco speciálnějšího? Je to na nich.“
  • „Dar zkrášlení. Přesně podle jejich představ či potřeb.“
  • „Dárek, který bude milovat.“
  • „Vybere si sama.“

V salonu: dejte dárkové poukazy na viditelné místo: v recepci na stůl, zarámujte jeden či více variant dárkových poukazů a pověste na viditelné místo, umístěte na dveře toalety zevnitř, kde budou mít klientky Vaši nabídku vždy na očích, apod.

Na sociálních sítích: reklama musí upoutat.

Na stránkách Vašeho salonu: vytvořte záložku přímo pro Vaše dárkové poukazy. Použijte přitažlivé fotky, barevné, světlé, s usměvavými lidmi. Uveďte kde a jak zakoupit dárkové poukazy i podmínky jejich využití. Dejte odkaz i na Vaše hlavní domovské webové stránky.

Marketing přes email: vložte je do Vašeho newsletteru, který posíláte před Valentýnem, dni matek, Vánoci atd. Připomeňte, jak skvělý dárek je dárkový poukaz i k narozeninám či svátku.

2.    Dárkové poukazy jen neprodávejte, občas je dejte za odměnu

I když toto zní zcela nevýhodně pro Váš byznys, opak je pravdou. Dárkové poukazy jsou skvělým způsobem jak propagovat Váš salon po celý rok.

Zde je 5 nápadů jak využít dárkové poukazy k marketingu:

  • Poděkujte svým nejvěrnějším zákaznicím

Kolik u Vás utratí ročně Vaše nejlepší klientky? 5 tisíc? 10 tisíc? Desetitisíce? Proč těm nejvěrnějším nedat poukaz na 500 korun jako pozornost k narozeninám?

  • Uspořádejte velkou vánoční soutěž TIP

Při každém ošetření od např. září dejte každé zákaznici speciální lístek do tomboly ve kterém je hlavní cena dárkový poukaz. Losování můžete provést například týden před Vánoci a publikovat výsledky v emailovém vánočním newsletteru, což zároveň navnadí zákaznice se k newsletteru přihlásit. Nahrajte fotku či video ze slosování a výherní číslo. Výherkyni kontaktujte i emailem.  Newsletter můžete využít k propagaci vánočních i povánočních akcí či novinek. Toto je i skvělý způsob, jak zákaznicím připomenout, že nabízíte dárkové poukazy a „Nebojte, i když jste tento rok nevyhrála, stále si můžete Ježíškovi říct o dárkový poukaz do našeho salonu.“ Proto by slosování mělo proběhnout např. týden před Vánoci, kdy ještě manželové třeba vymýšlejí dárky na poslední chvíli. Manželky zároveň o soutěži určitě doma budou povídat a tím se právě i jejich drahé polovičky dozví o této příležitosti sfouknout dárky tímto jednoduchým způsobem.

  • Dárkové poukazy se speciálními nabídkami

Zkuste nabídnout něco navíc ke koupi poukazu za určitou částku. „Při koupi dárkového poukazu za 1000 korun, xxx pro Vás zdarma.“ Nebo „Kupte dárkový poukaz a dostanete vzorky naší salonové kosmetiky zdarma.“ Toto dále nabízí výhodu, že klientce nějaký vzoreček začne vyhovovat. Stále pamatujte, že salon je byznys a jde tu o zisk.

  • Dárkové poukazy s minimálními obnosy

Při různých akcích můžete rozdat dárkové poukazy s minimálním obnosem.

Varianta 1.

Při útratě nad 1000 korun dostanete slevu 100 korun. Nad 2000 korun dostanete slevu 250 korun. Při útratě nad 5 tisíc korun dostanete slevu 750 korun! Spočítejte si, co se Vám vyplatí.

Varianta 2.

Sleva 100 korun pro první návštěvu našeho salónu. Toto můžete dát svým stálým zákaznicím, které to předají dál kamarádkám, dcerám či matkám a Vám tím třeba přijdou nové zákaznice. Můžete to dále omezit, že útrata musí být např. nad 500 korun.

  • Facebookové soutěže

Už jste uspořádali soutěž na Facebooku? Dejte jako výhru dárkový poukaz a uvidíte jak rychle budou klientky sdílet Vaše stránky.

3.    Uspořádejte výprodej dárkových poukazů

U takových akcích si dejte pozor na podmínky. Uspořádejte výprodej během prosince. Výprodej bude trvat pouze 24 hodin. Dobrý marketing dopředu je důležitý.

Pouze po dobu těchto 24 hodin nabídněte relativně velkou slevu na nákup určitých dárkových poukazů. Při nákupu dárkového poukazu na 2000 korun nabídněte, že zaplatí pouze 1500 korun. Při nákupu poukazu na 5000 korun zaplatí pouze 4000 korun!!!

Proč?!

Do podmínek jasně uveďte, že tyto výprodejové poukazy lze využít pouze během ledna a února. Po Vánocích se klientela zase trochu odmlčí a toto zaručí, že se klientky vrátí i v těchto méně ziskových měsících.

Prodej dárkových poukazů je jednoduchý, pokud budete dodržovat pár zásad…

Změňte své smýšlení o dárkových poukazech.

Dejte jim nový vzhled, vymyslete hezké a luxusní, ale jednoduché a levné balení.

Vymýšlejte nové způsoby, jak pomocí dárkových poukazů propagovat svůj salon.