Můj profesionální salon

Jediný magazín, který kdy budete jako profesionál pracující v beauty oboru potřebovat
3 minuty čtení

Jak zlepšit podzimní obraty Vašeho salonu

S podzimem přichází tmavá rána, dlouhé deštivé večery a menší obraty Vašeho salonu. Čím to je, že na podzim je to taková mrtvější sezóna?

Klientky si rezervují další ošetření až na prosinec blíže Vánocům a Vám klesá zisk Vašeho salónu. Zní to povědomě? Šedé deštivé dny podzimu zrovna dvakrát nelákají ke zkrášlování a lidé mají mnoho jiných starostí. Šetřit na Vánoce, stíhat v práci, nepropadat podzimním depresím… A v prosinci se zase objednává tolik klientek, že některé stihnete až v lednu. Frustrující, že?

Co s tím dělat? Lakájí Vás speciální akce, nabídky a slevy, protože myslíte, že Vám to nažene nové i stálé klientky do salonu?

Jsou speciální nabídky výhodné pro Váš salón?

Mnoho kosmetických a kadeřnických salonů mají problém zaplnit říjnové a listopadové termíny před „vánočním šílenstvím“. Je lákavé nabídnout akční slevy k přilákání klientek, ale jsou slevy a výhodné nabídky dobrý obchodní tah?

Ano i ne.

Pojďme si to vysvětlit:

Je několik typů klientek.

  • Ty Vaše věrné.
  • Ty Vaše nevěrné aneb ty, které přijdou jednou za třičtvrtě roku či před speciální příležitostí.
  • Nové klientky.

Začneme rozborem věrných klientek. Pokud se Vám Vaše věrné klientky opakovaně vrací a jsou s Vámi i Vašimi cenami spokojeni, tak proč snižovat ceny či nabízet nějaké speciální akce a připravovat se o zisk?

Z obchodního hlediska to jednoduše nedává smysl.

Navíc jakmile se vrátíte k „normálním“ cenám, může to i ty věrné klientky odradit. A to přece nechcete. Není třeba snižovat ceny, abyste nalákaly klientky na podzimní zkrášlování.

Jak si tedy zajistit dostatek klientek na podzim?

Přidejte něco navíc

Tajemství, jak přilákat klienty do Vašeho salónu během klidnějších podzimních měsíců je jednoduché:

Odměňte své klienty něčím navíc zdarma, ne slevou. V čem je dávání něčeho navíc zdarma jiné oproti mému tvrzení o pár řádků výše, že není potřeba snižovat ceny?

Nezapomeňte, že bez klientů nevyděláváte. Když Vám nepřijde nikdo, vyděláte 0 korun. Zatímco když Vám klientka přijde, vyděláváte. Je to snadné rozhodnutí – jakákoli klientka a peníze nebo žádná klientka a žádné peníze?

Takže co můj návrh znamená pro Vás a Váš salon? Přidejte něco navíc k Vašim ošetření, ale nesnižujte své ceny. Pár příkladů na ukázku:

  • S každou pedikúrou nabídněte zdarma mini manikúru – zarovnání a opilování nehtů.
  • S každým barvením hlavy nabídněte speciální druh masky či jinou péči navíc
  • Ke kosmetickému ošetření obličeje nabídněte krátký aqua-peeling či speciální masku navíc

Nabídněte navíc kadeřnické či kosmetické ošetření, které Vás moc nestojí, ale přesvědčí klientky, aby si rezervovali termín na podzim, když nabízíte tyto speciální ošetření zdarma navíc. Pokud si klientka zarezervuje nový dodatečný termín jen kvůli tomuto ošetření a zároveň si ponechá termín před Vánoci, tím lépe.

Příklad: objednete od distributora Vaši kosmetické značky pleťovou masku, kterou normálně nenabízíte. Vyživující a hydratující například. Poté rozešlete email zákaznicím o tom, že během říjnových a listopadových kosmetických ošetřeních dostanou zdarma navíc tuto nadstandartní vyživující a hydratujíci péči, ideální na podzim a začínající mrazivé dny, během kterých je pleť zatěžována více než během léta. Také to zmiňte zákaznicím o kterých víte, že by si pravděpodobně podzimní termín nevzaly.

Ale moje klientky milují speciální nabídky a slevy!

Stále máte pocit, že musíte nabídnout „slevu“, abyste přesvědčili své klientky k podzimním termínům?

Vědecké výzkumy dokazují, že lidé radši dostanou něco extra „zdarma“ navíc, než původní věc levněji.

Jaký je rozdíl mezi: Tuto masáž dostanete během října o 1/3 ceny levněji. NEBO K této masáži máte „NĚCO“ NAVÍC zdarma. Klientky si ve většině případů nedokáží ihned spočítat, že například „o 50% více“ času ošetření je úplně stejné jako 33% sleva z původní ceny. Na první pohled se „o 50% více“ jeví jako výhodnější varianta, viďte? Přeci jen 50% navíc zní lépe než o 30% méně.

Je to určitá psychologická hra s Vašimi klienty. Zkuste něco jako:

Při rezervaci 60minutové masáže dostanete 30 minut masáž hlavy ZDARMA.

Je to jen chytrý obchodní trik, který Vám nesníží zisky z ošetření. „Vždyť ale na té klientce strávím o 30 minut déle zadarmo?“ To sice ano, ale vraťme se zpět na začátek tohoto článku. Bez klientky nemáte peníze žádné. S klientkou peníze vyděláváte. Celý tento článek není o zvýšení vašeho klasického zisku, ale o jakémsi takémsi udržení výdělků na podobné úrovni. O nalákání klientek k obsazení neoblíbených termínů. Ovšemže bez stálé klientely je salon jakoby nebyl a pravděpodobně za chvilku nebude. Ale třeba Vaše upozornění na tuto speciální akci někdo nasdílí na Facebooku mezi své kamarádky a Vy najdete i nové stálé klientky, které budou s Vašim výhodným speciálním ošetřením tak spokojené, že se stanou věrnými zákaznicemi.

Když si klientka zarezervuje podzimní termín, můžete plynule navázat dalšími nabídkami Vašeho salónu, jelikož ideálně chcete rovnou dosáhnout další objednávky. Nabídněte:

  • Rezervace na klidnější povánoční leden
  • Nabídněte zkrášlení před Vánoci
  • Upozorněte je na možnost nákupu dárkových poukazů do Vašeho salónu jako vánoční dárek („ideální navrhnout manželovi tu kúru na kterou byste tak moc chtěla“)

Nechcete, aby Vám utekly další marketingové tipy? Chcete vědět, jak co nejvíce prodat služby svého salónu ve vánočním a povánočním období a zvětšit své zisky? Všem třem těmto tématům se budeme věnovat v jednotlivých článcích v následujících měsících. Tak se nezapomeňte přihlásit k odběru našich nejnovějších článků přímo do Vaší emailové složky.  

Opatrně s podmínkami Vaší nabídky

Jako s každým Vaším ošetřením buďte opatrní s podmínkami.

  • Potřebujete tuto nabídku omezit pouze na některé členy Vašeho týmu? Mají někteří dost práce i bez těchto ošetření navíc zdarma?
  • Omezíte to časově na klidnější čas? Dopoledne? Pondělí? Kdy má Váš salón nejméně zákazníků?
  • Vždy uveďte konečné datum této exkluzivní nabídky. To vytváří pocit naléhavosti.

Pamatujte, že je lepší, když Váš tým bude pracovat se zákazníky, než jen sedět bez činnosti a bez zisku. Vybírejte ošetření zdarma navíc, které Vás stojí minimální obnosy. Nezapomínejte, že jde vždy o zisk, ale k maximalizaci Vašich zisků potřebujete zákazníky.